3 Mart 2012 Cumartesi

Ne Zaman Asansör Beklesem ...


Bu bana mı oluyor yoksa herkese mi bilmiyorum . Ne zaman asansör çağırsam , asırlık bir bekleyiş içine giriyorum , gel mübarek , gel ! E , hep mi sıkışır insan , hep mi ? Hatta öyle ki , daha apartmanın dış kapısına anahtarı soktuğumda başlıyor işkence . Yarım saat daha dışarıda kalsam da , bir saat önce  bu kapının önüne gelsem de aynı şey , hiç değişmiyor . E çocuk da değilim ki sallanayım :)  Bazen gerçi birileri varsa yanımda yakınımda , sanki ayakkabımın bağı çözülmüş ya da çizmenin fermuarı sıkışmış gibi aşağı eğiliyorum ki  , anlamasın bacaklarımı neden böyle çarpık tutuyorum diye , elin adamı .
    Gerçi bi şarkım var içimden içimden söylediğim , küçükken babaannemin öğrettiği çişi unutma şarkım '' hoy hoy hoy gıdı gıdı gıdı '' , bunu defalarca söylüyorum , ama bazen işte , yine de zorlanıyor insan .
   Bu konuda hatırladığım kabus günüm var bir de çocukluğumdna kalma . 10 yaşındayım , dilim de pek iyi değil , Türkçe ile geç tanıştım annemin Türk olmamasından dolayı . Babamla gelmişim 9 yaşımda Türkiye ' ye aşkları bitince . Babam , büyükbabam , babaannem , bir de yardımcılarından oluşan neşeli bir aileyiz . Evimiz Mecidiyeköy ' de o zamanlar , 3 katlı bir ev , daha doğrusu aile bireylerinin oturduğu 3 katlı apartman . Biz babamla en üst kattayız ama günün büyük çoğunluğu babaannemin o bahçe katındayım ben . Oyunlar oynuyor benimle , kitaplar okuyor bana . Şimdi de duruyor orası aslında Kanal D binası hemen ilerisinde ama evimiz , artık ev değil , her katında ayrı şirket olan o eski evlerden ...
   Okulda , son derste aslında gitmeliydim tuvalete . Ama o kadar uzun cümle idi ki o bana , ğ , r, t  v, l , t g,d ,b , l,t,f gibi bir sürü söylenmesi zor harf dolu uzun bir cümle var ezberimde .
   - Öğretmenin tuvalete gidebilir miyim ? ( ufff , bir sürü şey )
Demedim işte , amaan zaten son dersti . Çıkınca da çocuk aklı işte , evin önüne gelene kadar da bir şeyim yoktu ki ...
     Her zaman evde olan babaannem yok :(( , zil sessiz , seslenişlerim cevapsız, yardımcı abla nasıl olmaz , şaşkınım ben . Aklıma geldi birden , yan tarafta bir pencere vardı , eğer acil bir şey olursa o pencerenin içinde sağa asarlardı anahtarı biliyorum . Yaşasındı . Bir taraftan da babaannemin çok sıkışınca bu şarkıyı söyle dediği şarkı hep içimde '' hoy hoy hoy , gıdı gıdı gıdı '' .  Ama , ama , ama işte :((( , pis pencere böyle aşağıdan yukarıya kaldırmalı bir sistemi vardı , böööyle tutup altından , yukarı doğru kaydırıyordun ... Kaydırdım , az daha , az daha derken tüm gücümle , olamaz ! Karın kaslarım artık bana itaat etmiyordu işte :( O ilk damla yok mu , o kaçmasa hakimdim kendime , hepsi onun yüzünden oldu . İlk damla gitti mi daha yapacak bir şeyin yok ! Artık pencereyi açmama da gerek yoktu zaten , hem bir garip huzur , hem de bir garip üzüntü . Kendi katımıza çıkmak en doğrusuydu artık , güzelce yıkanmak , temiz kıyafetler giymek , bir de ruhumu rahatlatmak istiyordum sadece ... Babam gelene kadar .
     O yüzden , asansör kapılarında hep bir panik yaşarım :))
Not ; Ha , o olay ilk ve sondu he biline :))
                                                                                                          gizlikoza

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder