19 Şubat 2013 Salı

Gözüm Sizi Bir Yerden..

    Isırıyor değil mi? Isırıyor da nereden ısırıyor bilemiyorsun tabii. Her sabah sigara almak için uğradığın marketteki kasiyer kızım ben. Her akşam iş çıkışı uğradığın, aldıklarınla evli olduğunu tahmin ettiğim adamsın sen de. Ultra Prima, peynir, süt, pril ve orkid, başka neyle açıklanabilir ki, evlisin sen. Hatta daha ileri gideyim, memursun sen. Bir; giyiminden belli, iki; düzenli akşam geliş saatinden ve sabahları uğrayış, üç; bir şey alırken yaptığın fiyat karşılaştırmalarından ... Daha da ötesi var bildiklerimin hakkında. Annesi aşırı titiz olan bir evin çocuğusun sen. Kasada sana uzattığım her kağıt paranın Atatürk başlarını aynı şekilde gelecek şekilde yerleştiriyorsun cüzdanına, arkadakileri beklettiğine aldırmadan, söylenmelerini duymadan yapıyorsun bunu üstelik. O kadar odaklanmışsın ki o düzgünlük ve simetri işine. Çocukken, ellerini yıkamadan sofraya oturtulmamışsındır, eminim. '' Bak, ellerini yıkamadan oturdun masaya, tuvaletten çıkmadın mı sen şimdi?'' diye azarlanıp durdun değil mi hep.Aslında hiç istemiyordun belki de memur olmayı, ahh o telkinler yok mu, ''Düzenini bilirsin, memur ol en güzeli, alırsın bir de memur kız, çift maaş geçinir gidersiniz.'', dedi baban, kim bilir...

    Bak, neler biliyorum hakkında senin, umurumda mı bütün bunlar? Hayır, asla değil. Düzenli müşterilerim hakkında ne tür çıkarımlar yaptıysam, bunlar da senin payına düşenler. Ama sen öyle misin? Hayır!
'' Sizi bir yerden gözüm ısırıyor.'' ha, bu mu söyleyeceğin şey hakkımda? Ben, bir günaydını, bir iyi akşamları, bir teşekkürü bile hak etmeyen sıradan biriyim senin için değil mi? Sadece senin için değil bu söylediklerim, üstüne alınma sen, diğer bütün hepsi, hepiniz böylesiniz. Ben görünmez iş yapanım, gözüne bakılmaz, gülümsenmez ve hatta konuşulmaz bir para alan, para üstü veren biriyim sana, size ve hepinize.

    Gözüm sizi bir yerden ısırıyor, ha! Hem bir şey söyleyeyim mi sana; Göz ısırmaz, görür, görür. Bakarsa tabii...

3 yorum:

  1. Ferhangi Şeyler'de sarhoş adam şöyle diyordu: peki ben sizi, nerden ısırıyorum? göz olarak! (sarhoş tonlamasıyla tabi)

    Asıl bu göz ısırması deyimini kim bulmuş, hangi atamız? Bu atamız nasıl bir kafaya, hayal dünyasına sahipti? O kafadan ben de istiyorum hem...

    YanıtlaSil
  2. Kim bulmuşsa hadi o uydurdu diyelim, nasıl tutmuş bu deyim anlamadım:)) Göz bu değil mi, ısırırsa yer de:) Neyse neyse, gözüm yemedi ( gerçek anlamında) bu lafları irdelemeyelim, atalarımız rahat uyusun:) Hı, Adsız:) Sahi size bi ad bulsak ya:)

    YanıtlaSil
  3. O "telkinler" hayatımızı öyle etkiler ki... Geriye dönmek mümkün olsa ahhh ahhh !
    Hayatı öyle bir yerinden yakalıyorsun ki TırTıL... Her yazının içinde mutlaka benzer incelikler oluyor... Çok lezzetli o yüzden her cümlen... Ellerine, yüreğine sağlık.

    ( :

    YanıtlaSil