16 Mart 2012 Cuma

Anestezi Saçmalamaları

Ameliyat kararı alınmışsa beklenen şudur ;
Yarın sabah erken yatış yapacaksınız , gece 12 den itibaren bir şey yemeyin , aç gelin . Ben oysa , sabah gitmişim kontrole diye , kırık yok yumuşak doku zedelenmesi ile kurtulmuşsunuz denmiş  dün akşam bana , neredeyse hastanedeki tüm branşta doktorlar ya acilde yattığım yere uğramış ya da eş dost diye ziyarete gelmişler ! Her çeşit doktor ya , her branş ! Kusmamışım mis gibi gece boyunca , her şey normal de olsa yarın sabah gelin demişsiniz , hani kontroldü bu , nerden çıktı ameliyat , nerden çıktı kırık ! Ben de guya , gözaltlarıma dolan kan hızlı dağılır belki diye göz doktorunu aramışım onu görsem yeter diyordum ki ,  aklıma getirdiler . Ya ne de olsa yüz bu , bir plastik cerrah da görsün ...
     Cerrah daha odaya girdiğimde sordu ;
- Aç mısınız ?
- Hayır , kahvaltı yapıp geldim .
- Elmacık kemiğiniz çökmüş , ameliyat şart , akşama kadar yemeyin bir şey , 5 te yatış yaparız ( -rız? ) , 7 de ameliyata alırız .
  Tekrar röntgenler filan derken , kırık netleşti iyi de ben nasıl aç kalıcam taaa akşama kadar , en sevmediğim şey aç kalmak . Uyuta muyuta kendimi evde , gittik yine hastaneye . Hiç bir şey yok aklımda , hemen anestezi versinler , açlığımı unutayım yeter bana .
 Dersiniz ki otele geldik , oda nereye bakıyorlar filan offf , uyutun beni yoksa mezara bakıyor tek gözüm !!!
Alay ediyorlar bir de , uyanınca kebabpçıyı sayıklıcakmışım !
Sorular sorular , kilom , şuyum buyum , birden aklıma geldi ilaç allerjim olduğu , penicilin dedim , bir bilezik daha taktılar , isim bileziğimin yanına , ameliyathanedekiler için şartmış bu . Açım açım açım beeeen :(((
   Etkilemek için hepsini , giydim ameliyat giysisini , sanki erken giyersem , hazır bu kız hadi alalım aşağıya dicekler , nerdeeee !!!
    Yaşasın şeyci geldi takır tukur odaya , taşımacı adam işte . Zıpladım yataktan hop bindim sedyeye . Şaşırdı adam , meğer yatağın yanına getirip onu kaydıracakmış beni , ne lazımsa . Bir dakika bayan ben getirecektim yanınıza demez mi ,  e bindik işte taşı allalalaa !!
   Buz gibi ameliyathane , buzzzz , bir de açım :(((
Doktor , geldi yanıma , anlatıyor , şakaktan girecekmiş , saçlı deriden alta , sonra kemik altına vesaire , duyan kim , iyi tamam naparsan yap hadi ama uyutun beni açım :(((
Biri daha geldi yanımıza , daha önce anestezi almış mıyım , kilom kaç , bir sürü soru ... Sordum doktoruma arkadaş kim ? Anestezi uzmanı dedi , azarlıcaktım sustum , kilomu da 55 dedim mahsus , azıcık daha fazla versin de acımı duymayayım diye :)))  ha iki kilo eksik ha fazla hem bana ne  , tartsaymış ... Kolumu bacağımı bağlıyorlar olleey ,uyucam , unutucam açlığımı . Adam ilacı verecek , bana baktı , verdi ,. Soru soracaksınız ben cevaplayamıcam di mi dedim güldü , ben gülmedim , hala uyumuyorum hmm diyorum içimden de . Üçe kadar sayacaksınız diyeceğimi sanıyorsunuz değil mi dediiiiiiiiii ... Üçten başlarım ki dedim , diyecektim , dedim mi bilmiyorum , nay nay ben miss gibi bir sarhoşluk :)))
      Bitmiş , didikliyorlar beni sorularıyla duyuyorum , duyuyorum da cevabımı duyuramıyormuşum demek ki , hep konuşan onlar ! Uyanın bitti , çok güzel geçti , uyanın ... Nınn nın nınnn nınnn .. İyi be uyandık tamam ama azıcık daha uyuyayım susun , ııh . Odadaymışım , sesler tanıdık artık . Hepsini duyuyorum , aa bizimkiler bunlar diye rahatlıyorum . Neşem geldi yerine sanki , başlamışım şarkıya :)))
- Susun susun bir şey diyor .

  Istanbul ' uuuuuu dinliyorummmmmm , gözzzleriiim kapaaaalı
- Aaa , şarkı söylüyor  ( rezil oldum , halbuki içimden söylüyordum )
  Ayılınca başladı hepsi saçma anestezi uyanma maceralarını anlatmaya , meğer ne hanımmışım ben yaa , rezalet anlattıkları !!! Terliğim nerde diye ağlayanlar , çikolata vermediniz diyenler , bana yakışan kebapçı adı sayıklamakmış diye alay edenler . Aaa birden aklıma açlığım geldi . Açım dedim .
- Serum var kolunda uydurma , aç olamazsın :)
- Serumu sen ye , tadı yok tuzu yok , bişey verin dilimi sürücem söz yemicem ! Vermediler .
Gece 11 de ancak çorba getiricem size dedi bir adam .  Sordum , kim o ? Hemşireymiş , aaaa. İlk kez gördüm erkek hemşire , hani nerde benim şefkat ihtiyacımı giderecek o melek yüzlü hemşire ... Mesleğine inat , şey de var yüzünde , kirli sakal ! Aklınca , şaka yapmayın , aklınızdan bile geçirmeyin diyor :)) Aman bana ne , çorbamı 11 den önce içmem için onu kandırmam lazım .
   10 dakikada bir giriyor odaya , nabzıma tansiyonuma bakıyor , ben de o işini bitirir bitirmez soruyorum ' Şeyy saat kaç , 11 oldu mu acaba ? !
 Gülüyor , daha şu kadar var , bu kadar var !  Çok açım da dedim , yarım saatcik öne alsak ... Olmazmış ! Ona muhtacım ya , keyfini çıkarıyor . Sizin nöbet dedim , kaçta bitecek ? Bu gece sabaha kadar beraberiz demez mi , işkenceci Kenan dicem sabah size , eğer o çorbayı ben 11 den önce içemezsem . Ben aslında tecrübeliyim eski ameliyatımdan , bir şey içirmiyor yedirmiyorlar kusar hasta diye ama , kusmam ki ben , daha önce bir ameliyatımda , yan odadaki bir hasta 2 gün önce olmuştı ameliyat , anlatmıştı . Sezaryen olmuş , sormuşlar ona ' gaz çıkardınız mı ? ''diye , çıkarmadıgı için bir gün gıda vermemişler . Ayyy , ben bunu duyunca , o soru bana soruldu ve  '' EVEEETT '' demiştim yiyebileyim diye , veee kavuşmuştum yemeğime :)) Ama bunlar sormuyor bişey , tutturmuş saat 11 , saat 11 . Offf .
       Kapı açıldı , elinde çorba kasesi Kenan ' ımın , o benim gözümde kahraman artık , getirdi işte , kocaman bir gülümseme yüzünde ;
 11 e 20 var , hadi bakalım , çorba içicezzz. Yarabbim şükür , slopp hullop anında bitirdim çorbamı , ki çenem nasıl acıyor , olsun olsun bişecik olmaz . Bitti mi bu kadarcık mı dedim , daha ileri gidemeyiz , evet bu kadarcık demez mi , ne ilerisi , ne gitmesi be adam  , sustum tabii . Sevdi bizi o , çay içeceklermiş birazdan , arzu edersek bize de getirirmiş , etmez miyim dedim :)))
      Yarım saat uyuyor , uyanıyor insan , uyuyor uyanıyor . Sabah 5 oldu , tuvalete gitmek istedim , refakatçimle , yavaşça kalktım , serumu yukarı kaldırarak gittik , döndük , yine uyuyamıyorum , açım . Kahvaltı biliyorum ki 6 civarında olur hastanelerde , bi tıkırtı duydum dışarda . Aldım serumu elime , yavaşça süzüldüm koridora tek başıma , ohiiiii o ne , Kenan ilerde karşıda !!! Koştu , napıyorsunuz siz ?
  Şey dedim , tuvalete gitmiştim de bacaklarım açılsın diye yürüyeyim dedim :((
O gelecek dolaştıracakmış beni , kahvaltdan sonra hem de ( biz de zaten kahvaltı derdindeyiz beyefendi !! , ver uyuyayım !!! )
    Tuvalete giderken neden çağırılmamış o , hemşire butonuna basmalıymışım , pşıkkk , tuvalete seninle ha , uyanık seni !
Yattım , odama kös kös döndüm de . Neyse kahvaltımız geldi , yedik . Nöbeti devredeceği kız hemşireyle geldi odaya Kenan ;
- Hasta , biraz hareketli !
- Kendini hasta sanmıyor!
- Kampa geldiğini düşüünüyor!
- Açlıktan başka şikayeti olmadı ! ( Yan gözle bana bakıyor ) Gülümsedim :)
- Muhtemelen taburcu olacak doktoru gelince ...
 Verdi beni yeni hemşireye , kalmayacağım için ilgilenmedim bu değişimle . Hoşçakalınlaştık , gitti .
  Karnımda doymuş misler gibi , yastığa koydum başımı uyudum ben de . Ta ki , herkes gelene ve evinize gidebilirsiniz diyene kadar ... Yaşasın , home sweet home :)))
                                       Hoşçakal Hastane , Hoşçakal Kenan Hemşire ...

1 yorum:

  1. Yakışıklıydı he sölim seninsevgin , resim çektirmek iyi güzel de , ben güzel değildim ki niyetleneyim :((( . Onun tek başına resmini çekmek de havaya sokardı , zaten avantaj bakımından öndeydi , yiyor içiyor odaya geliyordu , ya ben :(( aç biilaç :((((

    YanıtlaSil