20 Eylül 2014 Cumartesi

Kıtt a durr!

Off bu sesi liseden hatırlıyorum, asker olacakmış da olamamış bir Beden Eğitimi hocamız vardı, ne severdi bu komutla bizi zırp pırt durdurmayı ne ne ne:) Sola dön, sağa dön demekle ne yapmaya çalıştığını aklim almazdı bir türlü! Sanki sağımızı solumuzu bilmiyorduk! Mantıksızlık.

Aynı duyguyu yaşadım ben bu yaz, ailenin yeğen tayfasından askere uğurladığımız Musti için gittiğimiz Isparta'da. Yemin törenine bir gidişimiz var, sanırsınız ki sülalece yemin edicez, valla dicez komutana, valla billa dicez bu çocuk yeminle size iyi asker olacak!

Hoş olsa neee olmasa ne, bizim oğlanı komutan sevmiş çok, dediğine göre çayını bile ondan istiyormuş:)) Bak sen sevinerek anlattığı şeye:)))) Yahu annen seni komutana çay götür diye mi büyüttü, sen Teknik Üniversiteyi askeri çaycı ol, hatta oldum diye sevin diye mi okuttular hı?:)

Biz üç araba gidiyoruz Isparta'ya, bizde keyifler iyi tabii, seyahat muamelesi yapıyoruz bu işe ama anne biraz tedirgin, kurada iyi bir yer çekse diye dualar ediyor. Molalarda 12 kişiyiz ve ailedeki askerlik yapmış tüm erkekler, iyi yer yoktur iyi komutan vardır şeklinde yorumlar yapıyorlar. Ne komutanmış arkadaş, askere askerliği dar edenler onlarmış meğer! Siparişlerini almış babası oğlanın, kahve götürüyoruz bir de termos mug, birer adet de komutanına tabii:) Mmmm bu komutanlık iyi iş galiba, memleketin her yerinden böyle şeyler gidiyorsa:))

Uuuu bizimkiler başladı anlatmaya, yok ben piyadeydim, yok ben jandarmaydım der öbürü, yok kısa dönemi, uzunu filan filan. En mıy mıy, ne zaman görsem uyuklayan Ender amca bile bi heyecanlı, bi enerjik anlatıyor ki her detayı, anladım ki erkeklerin yüzden doksanının en çarpıcı anıları askerlik anıları. Kalan yüzde onluk dilimde de genç erkekler ve yaşlı olanlar olarak ikiye ayırırsam, sonuç ne olacak tahmin etmeye bile gerek yok;
- Ne kızdı abi yaaa şöyle şöyleydi şusu, böyle böyleydi busu. Su gibiydi bakmaya kıyamazsın.
( bu genç kanat)
- Bol su da içtiğim yok ama sık sık gidiyorum, yine de bi damla!
( bu da yaşlı kanat)

Biz peki, uuuu bize konu mu yok, yemek yeriz anında nasıl yaptığımızı konuşuruz, güneşte yanarız, izsiz nasıl yandığımızı anlatırız, yok saçtı, yok manikürdü nerede kim iyi konuşuruz, anlatmıcam şimdi ama erkekleri konuşuruz:) Bize konu gani gani:)

Fazzo anne sordu bana, üstümü değiştirecek miymişim otele varınca. Kibar kadın, diyemiyor tabii şortla gitmesen diye:) Gider miyim!!??:) Onca askerin içine:) Neydi ne Allah muhafaza:)

Hepimiz alelacele bi duş alıp giyindik yarım saat içinde gittik Alay'a. Hiiii, bunların alayı birbirinin aynı, herkes boynuyu uzatıp inceliyor kendi askerleri kim hangisi diye:) Mümkün değil bulmak. Kulakları bile yanmış yazıkk ya:)) Bizimki şurda diye bağırdı babası 'kara göründüüüüüü'' nidası gibiydi aynen. Baktık hepimiz sağ tarafa, boyu uzun olmasa var ya asla bulamazdık aslaa:) Mustiiii heey diye cıyavladım ben tabii de sonra utandım biraz, ciddiyetsiz mi kaldım ne:))

Ayyy yaa, nasıl zayıflamış. Bu sıcaklarda zayıflamaz mı insan. Boşuna gülden yağ çıkarmıyor bu Ispartalılar. Her şeyin yağı çıkar burda herrr şeyin!:)

Pattada puttada sert adımlarla geldiler önümüze. Komutan bağırdı;
Kıttt A durrr!.
Raaat!
Sonunda bıraktılar da kavuştu askerler ailelerine, ayy annesi ayy, nasıl ağladı inanamıyorum. Ben çok etkilendim. De ağlamadım hemen de eşlik etmek tetiklemek gibi olmasın diye. Havayı dağıtmak için sadece, 'Mustiiii askerlik bitince de bize çay yapacaksın ha' dedim:)))

8 yorum:

  1. Sanki,sankii gaipten sesleer duyuyorum...As, As-iz, aske, rrr....

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. aha ahahahhaha:)
    Hız kesmemişsiniz bakıyorum ASKERR kıt AAA dur demek asıl size lazımm:)
    Yorumun birini kaldırı-YORUM:)
    çatamayanlardanmış sizin bodyniz hı:) Ben dalışta body biliyorum da askerlikte de body verildiğini bilmiyordum, hele cezalara çok güldüm, cansız nesneye selam ha:)
    ahahahahaa
    Nasıl yani? Şeye mi mesela ota, ağaca direğe filan:) İnanmıyorum ya, mantıksızlık olduğunu çok duymuştum da böylesi anıları ilk kez :) Bir de ördek yürümesi:) hani patyata puytaka he:)))

    YanıtlaSil
  4. Çok özür dilerim seninsevgin, siz aynı yorumu 2 kez enter yapınca ben de birini sileyim dedim, ama unutmuşum blogculuğu, ilk yorumu da silmişim. Yani sizin yoruma yazdığım kahkaha dolu cevap da artık kendi kendine konuşan blogcu olarak tarihe geçecek mecburen:) Üzülmeyin olur mu, ben okudum ve biliyorum askerlik anılarınızı:)
    Sizde anı çok:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hep bi engel hep bi sabotaj! Yılmak yok, Lokeldeki anılarımı yazicağım..
    Hiçbir sıkıntı yok,okumanıza sevindim burda zaten biz bizeyiz:) aslında daha çok enter yapıcaktım elimi zor tuttum:)))
    Şu ördek yürüyüşünü evde bi denermisiniz:))çömelip eller arkadan ayak bileklerinden tutulup yürünecek:) sadece bir tur atın ne çektiğimi daha net anliyacaksınız:))) Ama nizami olucak yoksa arkadan şınav cezası geliyor:))
    Bazen antramanlı olayım diye ceza almasamda yürüyordum, zorluk çekmeyim diye:)))

    YanıtlaSil
  6. Askerlik yapan herkezin askerlikleri kendilerine göre en özelidir. Acemi birliğim dahil üç yer değiştim hepsindede, anlamını bilmediğim birşekilde tebiricaizse hep el üstündeydim ( ceza alsam bile.)
    En güzel zamanlarım Lokale gittiğimde geçti.Sizin askeriniz gibi, benim komutanımda çayını hep benden içerdi.Birgün çay istemişti, bende tv salonunda film almış ve filmin en heyecanlı yerinde bi arkadaş gelip, seninki çay istiyor dedi. Bende tv salonundan kafeteryaya telefon açıp, arkadaşa dedim çayı götür diye.Beş dakika sonra başka bi arkadaş geldi, konutanın seni çağırıyor hemen gittim sinirlenmiş, kıpkırmızı olmuş…
    Beniimmm çayııımııı seeendeenn başşkaasıı getirmeyeeceeekkk beniimm çayıımıı seenn getireeceksiinn, diye bana bağırdı.Tabi bende çıt yok ,emredersniz dedim çıktım.Saat tuttup, her 20 dakikada bayunca 2 saat çay götürdüm. O bina hakkında soru soruyor ben evet ,hayır , yok gibi kısa cümleler kurup çıkıyordum, bi seferinde tam çıkarken dur dedi yanıma gelip ne oğlum küsmüyüz , bağırdım diye küstünmü dedi .Benimde pis bi huyum var , sevdiğim birine kızmış isem ağzımdan kelime çıkmıyor: )O, gönlümü almak için konuşuyor kendiside benim gibi Fenerbahçeli, Fenerbahçeden girince beni çözdü, gülümsedim onunda keyfi yerine geldi:)
    Beni çok sevdiğini ve benimde onu çok sevdiğimi , ikimizde çok iyi biliyorduk. Binaya ilk geldiğimde ,ilk tanışmamız 3 saat sürmüştü uzun uzun konuşmuştuk ve benimle konuşurken gözlerindeki sevgiyi görmüştüm. Karısı olsun, çocukları olsun ,devre arkadaşları olsun beni çok severlerdi.Fenerbahçe yenildiğinde devre arkadaşları gelir onu kızdırırlar, benimde Fenerbahçeli olduğumu bildiklerinden bende her yanlarına gitmemde, kurban birdi iki oldu diye banada takılırlardı:) ben sadece ufak bi öksürükle karşılık verebiliyordum : )))Sesim ancak o kadar çıkıyor ve oda onlara yetiyordu :)
    Binamızda değişik rütbelerde 12 komutanımız vardı.Hepsiyle aram çok iyiydi ( binbaşı hariç )Ben ve benim komutanım HarpOkulundan olduğumuzdan ,binanın işleri bizi ilgilendirmiyor bizi sadece Lokal katları ilgilendiriyor.
    Birgün erken yatmıştım ,ondan önce iki gün üst üste dışardaydık uykusuzluktan o akşam 23’te yatmıştım.Arkadaş geldi, binbaşı seni çağırıyor bu saatte napcak beni diye söylene söylene Lokal 1. Kata çıktım, devre arkadaşlarıyla gelmişler kafaları güzel bayağı içmişler. Bende üzerimi giyinmeden Fenerbahçe eşofmanlarıyla gitmiştim .
    Kapıyı aç biraz bilardo oynucaz
    Komutanım hafta içi ayrıca saat gece 11 açamam
    Aç diyorum lan döt asker
    Komutanım talimatlar levhasında belirtiliyor; hafta içi lokal kapalı ,ve şu şu saatler arası açık olucaktır diye. ( Açsam açarımda ikimizde birbirimizi sevmediğimizden inatlaşıyorum)
    Açç diyorumm sana, kırdırrtma kemiklerini git üstünü giyin anahtarları getir diye bağırdı..
    Gittim üstümü giyindim ( palaskamı takmadım ) : )))kapıyı açtım, bunlarım kafaları kıyak birbirlerine pis pis şakalar yapıyorlar, 15 dakika kadar oynadılar çıktılar. Çıkarken, bana sert sert baktı ,bende yumuşak yumuşak sabah görüşürüz der gibi baktım : ))

    YanıtlaSil
  7. Sabah oldu, benim komtanım geldi. Her zaman bana derdi, birisi sana bişey derse, yada sen bir hata yaparsan herne olursa olsun ilk senden duyucam, başkasından duymucam diye .Bende her neolursa, hatam olsa bile, ben bugün şunu yaptım derdim.
    Sabah çayını götürdüğümde standart sorardı ,varmı aksi bişey diye.. var komutanım dedim. Akşam uyumuştum ‘’binbaşı’’ beni çağırttı devre arkadaşlarıyla gelmiş, lokali aç bilardo oynucaz dedi, bende komutanım bu saatte açamam diye karşılık verince küfür etti, kemiklerini kırarım dedi. Bide serhoşlardı açtım dedim.Vurdumu, bişey yaptımı dedi yok dedim.Yerinden bi fırladı koridorda karşılaştılar..oo off
    Binbaşımm ,sen gece ne hakla benim askerimi yatağından kaldırıp, Lokali açtırırsın diye bağırdı.Oda, ben buranın misafirane müdürüyüm, açtırırım dedi. Benim komutanımda açtı ağzını yumdu gözünü seninde, senin müdürlüğününde ama nasıl küfürler ikiside birbirine küfürler ediyor, bina ayağa kalktı öbür komutanlar araya girince ortalık yatıştı. Sonra benim yanıma geldi bana bağırdı, bak oğlum burda sana benden başka hiç kimse karışamaz kimse Lokali açtıramaz birrdaha o döt binbaşı aç derse açmıyacaksın dedi. Binbaşınında odadan sesi gelir, döt sizsiniz:)) benide kattıyor : )))
    Bende, bak binbaşım ordan öyle küfürlü konuşma oraya bir gelirsem… dicektimde komutanımı ezmek istemedim : )))))
    Not : İlk yorumum buhar olmasaydı bu yazım bu kadar uzun olmucaktı : )))
    Sevgi ve saygılalarımla…

    YanıtlaSil
  8. Bu son üstüste yorumlar biraz nasıl desem,intikam kokuyor:)
    Ya gerçekten yanlışlıkla silmiştim oysa ilk ve ikinci yorumlar çift yollandığı için:)
    Birini sileyim derken hoop ikinciyi de silmişim:)
    Sonuç;
    Asker'in Günlüğü:))
    Tamam, uyanın, şafak geldi, bitti askerlik:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil